foodboxen.nl

Het coronavirus heeft grote invloed op vele sectoren. Waarbij bedrijven in de reisbranche het zwaar hebben zijn er ook branches waar het virus een positieve invloed heeft op de zakelijke kant. Een branche die het goed doet is de bezorg & foodboxen branche. Wel belangrijk om te vermelden: er zijn natuurlijk geen winnaars bij het rondgaan van een groot virus. Maar in dit artikel willen we vooral kijken naar zakelijke kant en dus de groei van de foodbox industrie.

Hellofresh op de Beurs

Hellofresh is een beursgenoteerd bedrijf dus je daardoor goed zien wat het virus gedaan heeft met de waardering van het bedrijf sinds het starten van Covid-19. Rond 16 Maart koste één aandeel Hellofresh 19 Euro. Op dit moment (half november 2020) moet je 44 Euro betalen voor een aandeel Hellofresh. Dat is een stijging van 130%. Dat is nogal een rendement! Dit komt mede door een explosie van nieuwe klanten. Iets wat wij ook hebben gezien, tijdens de wereldwijde lockdowns hebben heel veel personen gekozen voor het laten bezorgen van volledige maaltijden via foodboxen.

Zie hier die cijfers van HelloFresh sinds Maart:

hellofresh aandeelkoers corona

Foodboxen.nl zag een soortgelijke trend

De site Foodboxen kreeg ook gedurende deze maanden veel meer bezoekers. Je praat dan minimaal over 200% groei, veel meer bezoekers zijn sinds de crisis op zoek naar maaltijdboxen. Ook de borrelboxen zijn overigens bijzonder hard gestegen in populariteit. Wij kregen de afgelopen maanden tientallen grote aanvragen van bedrijven voor tientallen borrelboxen, hiervan hebben wij er veel door kunnen sturen naar onze partners! (immers wij leveren zelfs geen boxen, wij verwijzen de partijen door naar de best mogelijke match.

Onze traffic gedurende deze crisis:

traffic foodboxen.nl

Wat maakt nou dit succes en is het iets tijdelijks?

Wij denken dat dit succes een blijvend karakter heeft: Het lijkt er namelijk op dat veel mensen gewend beginnen te raken aan het feit dat ze dit soort pakketten regelmatig & kant en klaar voor de deur bezorgt kunnen krijgen.

Ook zijn de foodbox diensten  veel beter geworden in het geven wat consumenten willen.

Dit door bijvoorbeeld minder moeilijk te doen met ‘het op pauze zetten' van de bezorgservice. Op het veel makkelijker maken om het abonnement op te zeggen. Dingen die wat jaartjes terug een stuk slechter gingen. Zo lijkt het dat deze crisis voor de foodbox industrie op een goed moment komt. Althans niet voor iedereen. De Allerhande box slaat de plank natuurlijk volledig mis.

 

Over Foodboxen.nl

Sinds 2015 expert op het gebied van Foodboxen in Nederland. Meer dan 50 verschillende foodboxen uitvoerig getest.

Een reactie op “Corona maakt Foodboxen ongekend populair”

  1. Ik denk niet dat al die nieuwe klanten gaan blijven… Het is gewoonweg heel duur allemaal en iemand moet uiteindelijk de rekening van Covid19 gaan betalen.. Dat zijn wij, de klanten. Misschien zouden ze juist bestaande klanten eens tegemoet moeten komen. Dat zou redelijk zijn van deze grote bedrijven!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *