HelloFresh heeft over het afgelopen jaar een nieuwe mijlpaal bereikt door in totaal meer dan een miljard maaltijden af te leveren aan klanten. Dit is de eerste keer dat het bedrijf achter de maaltijdboxen dit presteert. Volgens het ANP is dit vooral te danken aan het feit dat klanten per week gemiddeld meer maaltijden in de maaltijdbox besteld.
Deze cijfers kwamen vandaag naar voren uit het kwartaalrapport van de aanbieder van maaltijdboxen. In het laatste kwartaal genereerde HelloFresh een omzet van bijna 2 miljard euro, een stijging van bijna 19% op jaarbasis zo valt bij IEX[1]Meer omzet voor HelloFresh, IEX.nl te lezen. De opbrengsten stegen zodoende van 6 miljard in 2021 naar 7,6 miljard in 2022.
Mede oprichter Dominik Richter zei over 2022:
“2022 gaf ons een behoorlijk aantal nieuwe uitdagingen en onze teams hebben keihard gewerkt om deze tot een goed einde te brengen. Ondanks het moeilijke macro-economische klimaat, ook nu nog, blijven we gezonde groeicijfers en een sterke winstgevendheid zien”
De HelloFresh groep heeft in 2022 verder het merk Green Chef naar Nederland uitgebreid en met het merk Factor zijn ze aan de slag gegaan in Canada.
Bronnen
↑1 | Meer omzet voor HelloFresh, IEX.nl |
---|